fredag, december 09, 2005

Ett steg fram och ett tillbaka

Vilken vecka! Inte en enda kväll ledig förrän nu, fredag, och då känner man sig mosig (och är det också verkar det som. Hade just färdat mitt inlägg här men borta blev det - hamnade inte ens bland draften...). Gör därför en ny kraftansträngning för att Du ska få något nytt att konsumera här.

Har varit på videokonferens idag kring bibliotekariers nya pedagogiska roll. Intressant föreläsning med påföljande diskussion. Utsändningen var från Bibliotekshögskolan i Borås och gick till sex olika lärcenter/bibliotek i sydostregionen.

När jag väl träffade min dator efter det, noterade jag att Iran vill flytta Israel till Europa (Österrike el Tyskland) ifall det nu är så att vi européer är övertygade om att folkmordet på judarna ägde rum under andra världskriget... Jaha, det är ju klart besked!
Får jag ha en åsikt i området, föreslår jag att Irak töms på shia- och sunnimuslimer i riktning österut och att Irak blir alla kurders land. Så var det med det steget tillbaka.

Framsteget är att större religiösa samfund i Sverige har enats om att all kvinnlig könsstympning är av ondo, bör bekämpas och denna vidriga behandling av kvinnor inte har stöd i religionerna utan är ett kuiturellt fenomen från tiden låååångt före år noll.
Denna ståndpunkt kan få stor betydelse även i de regioner där könsstympning ingår i kulturen.

I morgon blir det efterlängtat besök hos frissan - det känns som om man lättar ett helt kilo (fastän jag är kortklippt) varje gång. De sista två veckorna innan är jobbiga, för håret är ostyrigt och oformligt. Så det blir lite egenvård och mys, kan man säga.

Hälso- och sjukvård har bilen just fått. Den har fått nya stötdämpare efter 32 000 mil. Det behövdes! Vadå? Vad det är för märke där stötdämpare håller så länge trots skumpiga småvägar på landsbygden? Toyota så klart!

Nu ska jag hålla tummarna rätt, så jag inte tappar detta inslag också. Och Du ska ha det så bra tills vi hörs igen. Har kommit på var felet ligger. Ibland får jag inte upp bilder på skärmen från Internet. Och just nu kan jag inte byta typsnitt el granska sidan innan den publiceras. Det är bara till att kasta sig ut i det blå.

Inga kommentarer: