tisdag, februari 14, 2006

Varmt hjärta och frusna fötter

Idag har jag talat med drygt 100 personer och bjudit på hjärtan samt insändare om god matkvalitet och trivsam måltidsmiljö för äldre inom vård och omsorg vid lokala matbutiken. Det har varit fint väder med solsken under några timmar och inga sura miner. Någon enstaka har varit lite feg för vad jag skulle komma med och dragit sig undan, men resten har varit glada, tacksamma och trevligt har det varit. Fötterna blev kalla framåt kvällningen när solen drog sig undan, men det fixade ju brasan till efter hemkomsten. Nu gäller det att ta reda på hur många andra platser Centerkvinnorna i länet gjorde liknande insatser. Jag har tipsat dem och försett dem med underlag inför dagen.
Mycket positivt var också att lokaltidningen verkligen "lydde" och satte in min insändare på rätt dag, som jag bett om. Det var ett experiment från min sida, för den "kära" monopoltidningen har en tendens att vara njugg mot oss inom (c)...
Är Du nyfiken och intresserad av att läsa texten finns den bl a här under Alla hjärtans önskan: http://www.kronoberg.centerpartiet.se

Nu går vi vidare mot nya små äventyr - tänk så mycket längre dagarna redan hunnit bli och så har vi vunnit två guldmedaljer idag!

Inga kommentarer: