söndag, februari 19, 2006

Ut ur dimman

En som gick in i dimman i helgen var (fp) Karin Pilsäter. Så enkelt det är att stjälpa en politikerkarriär. Vi har sett det förut och nu blev det aktualiserat.

En som stannade kvar i dimman var vår statsminister i kvällens partiledardebatt - han sitter numera som en Bosse Ringholm och upprepar samma argument som en inspelad docka. När man trycker på honom kör bandet igång. Jag tror inte man vinner val på det sättet och inte heller stimulerar det valintresset.

En till som gick in i dimman var Peja Lindholm, vars curlinglag fick tacka för sig när det gäller fortsatt OS-spel, tyvärr. Vi håller tummarna för damerna, som sköter sig med den äran.

Ut ur dimman kom Tre Kronor - inte riktigt lika bra som Tjejkronorna, men på rätt väg.

Ut ur dimman kom min flyttning av möbler från övernattningslägenheten jag haft ett år nu. Först kunde inte min dotter med sambo komma och hjälpa till med lastbil och allt pga feber och förkylning. Jaha, har vi någon plan B? Så ringde de en halv dag senare och sa: -Vi kör nu. Alltså känns musklerna sådär lagom använda dels av möbelbärande, dels av skottning och vedbärande. Nu är det bara städning och de mindre sakerna kvar att fixa före besiktning och överlämnande. Har under den här tiden lärt mig att jag faktiskt KAN bo i lägenhet och trivas, fast då har jag ju hela tiden haft mitt lilla hus som backup...

Ut ur dimman på ett hedrande sätt kom också ett par (s)-märkta herrar i debattartikel om arbetslösheten http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=522579&previousRenderType=2

Och på tal om arbetslöshet, så kanske även jag kommer ut ur dimman framöver. Ska nämligen på två jobbintervjuer inom den närmaste veckan. Jo, jag vet att det inte är säkert att jag får något jobb för det - men det är ett positivt steg i rätt riktning - en uppmuntran i diset. Jag gläder mig så länge i alla fall.

Inga kommentarer: