tisdag, februari 07, 2006

AF igen samt njutbar SPA-behandling

Ja, igår var det äntligen dags för första enskilda besöket hos handläggare på Arbetsförmedlingen för min del, dvs en månad och 4 dagar efter det att jag anmälde mig som arbetslös. (Har varit på uppsamlingsheat för nyinskrivna efter 8 dagar från inskrivningsdatum också.) Nu är jag ju självgående i detta med att söka jobb, men annars är det ju alldeles för lång tid som gått till spillo, ifall jag vore i behov av stöd och hjälp i jobbsökningsprocessen. Och detta tillstod även tjänstemannen på plats - detta är den närmaste utmaningen för kontoret att minska tiden till första personliga besöket. Kvalitetstänkandet har börjat spira faktiskt...

Besöket avlöpte lugnt och stilla och fick ta den tid det behövde, enligt vad jag kunde förstå (men jag frågade inte hur lång tid vi hade till förfogande). Nu har jag fått avstämningsdatum framöver då mina sökta jobb ska redovisas och när ny handlingsplan skapas, ifall jag fortfarande är arbetslös. Detta kan t o m ske via e-post! En del frågetecken rätades ut åt mig och jag fick tillfälle att framföra mina åsikter om det som brister t ex kring kundtjänst både kapacitet och sätt att arbeta.

Därefter åkte jag i snöyran till Ronneby för att utnyttja mitt presentkort på SPA-behandling. Först simmade jag ca en halvtimma och bubbelbadade därefter. Sedan njöt jag för fulla muggar av min Hotstone Svedana (dvs massage med heta lavastenar doppade i ayurvediska oljor). Det är bara obeskrivligt skönt - som en smekning över hela kroppen inkl händer och fötter. Efteråt var jag bara "tung" i kroppen och skönt lat/seg. Drack mycket för att reningen skulle fungera bättre och blev tvungen att sova middag på kvällen när jag kom hem och ätit. Jag önskar alla hade möjlighet att prova på just denna behandling, just för njutningens skull. Du upptäcker punkter Du är känslig och mottaglig för njutning/stimulans som Du inte hade en aning om. Kan vara användbart även i andra sammanhang...

Idag har jag fortsatt jobbsökandet och nätverkandet via Internet, men igår kväll orkade jag inte ens tänka tanken. Säkert nyttigt att slappna av så 110%-igt då och då.

Inga kommentarer: