torsdag, januari 05, 2006

Kan det verkligen vara en slump?

Min fantasi kommer i rörelse när jag tittar på bloggens besöksstatistik. Ibland är det ju uppenbart att folk bara hamnar här pga sökord el slumpen - de klickar på en intilliggande blogg el så. Ibland blir man glad och smickrad över sina besökare, och när statistiken sjunker, som i julhelgen, blir man lite besviken.

Men nu när jag varje dag gör nya erfarenheter om Arbetsförmedlingen... (Idag t ex en telefonkö till riksväxeln /förmedlaren på mitt kontor hade gått för helgen så jag blev vidarekopplad/ så lång att jag hann äta upp min lunch + därefter ny kö till någon i kundtjänst som skulle kunna svara på min aktuella fråga kötid 17 min till. Jag la naturligtvis på då och kom ihåg att det varit samma situation i mitten av dec, då jag försökte ringa första gången. Inte undra på att folk förblir långtidsarbetslösa!)
... så är det någon på Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS) som intresserar sig för min blogg. Kan det verkligen vara slumpen? Inte en gång utan flera, de senaste dagarna. Jag hoppas det är ett positivt intresse. Skriv gärna en kommentar.

Har i alla fall lyckats boka Bosse Bildoktorn till vår lilla fina biblioteksfilial i februari. Det är positivt och ska bli intressant att se om socknens folk och utsocknes dras till ett sådant evenemang. Vi i Bibliotekets Vänner tror ju det i alla fall.

Nu överger jag Dig, läsare, för lite skön nattsömn. Dröm sött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Regeringen har beslutat om Kundtjänst för AMS. Internet är billigast att använda och bemannade kontor dyrast. Detta slår igenom på alla myndigheter och privata företag. Vad som är mest kostnadsefektivt och serviceinriktat, är sällan samma sak som billigast.