onsdag, januari 11, 2006

Blogg kan ge resultat

Du minns kanske att jag skrivit om Arbetsförmedlingen och att någon från AMS läste min blogg därefter. Lite smyg kände jag mig allt som nyinskriven arbetslös. Men nu har dimmorna skingrats. Det visade sig att Arbetsförmedlingen har ett litet projekt där man undersöker (hör och häpna!) hur de arbetssökande upplever bemötandet på förmedlingen. Projektledaren hade sökt via Google och vips så var bloggen där.

När jag igår var på information för nybörjare, så blev jag även intervjuad angående mina upplevelser. Projektledaren var dessutom hämtad utifrån med liknande upplevelser som jag, så om bara någon med makt läser projektrapporten, kan det på sikt leda till förändringar.

Alltså är det bra med blogg - man kan avreagera sig och så kan man bli läst så att informationen gör nytta också. Jag har ju misstänkt detta, men nu är det bevisat också...

I övrigt håller jag på med att botanisera i privat dator+ skrivare-djungeln, vilket inte är helt lätt för en vanlig lekman. Dator vet jag ju vad jag behöver, men skrivare... Nåja, det ska nog lösa sig. Och när beslutet väl är fattat får man låta bli att kolla erbjudanden el gräma sig. Gjort är gjort!

Glad som en spelman kan man också bli när man får tag i just spelman till kommande knutsfest och barnbidragsutdelning. Det lyckades jag med igår kväll. (Nejdå, inte alls sent ute, bara så olyckligt att den som ursprungligen var vidtalad hade gjort sin tid här på moder jord, ledsamt nog.)

Nu måste jag stressa vidare. Det är inte alls så att livet som arbetslös är mer ledigt - trodde Du det så hade Du fel.

Inga kommentarer: