måndag, januari 16, 2006

Hektiskt och kul

Har Du undrat vart jag tagit vägen? Det har varit fullt i kalendern, kan man säga.

Jag har haft middag med några vänner - och det är alltid trevligt. Både att förbereda och att umgås och byta tankar. Därefter var det dags för personalfest för c i länet inkl revybesök i Hovmantorp - plats för skratt. De är för dråpliga! Vi i vardagen skulle säkert kunna kläcka ämnena att häckla med, men knappast få till det så pass skruvat och heltokigt. (Har diskat efter den inledande måltiden nu på morgonen.)

Igår var det så dags för utdelning av extra barnbidrag till socknens nyfödda med knutsdans. Så jag har även fått motion. Det är ljuvligt att dansa kring granen och hålla i små barnnävar samt föra traditioner vidare. I år hade vi enbart fyra nyfödda i socknen, men de är lika välkomna som om de varit 20. Föreningar och företag sponsrar så att varje nyfödd får 1000 kr i värdecheckar som kan lösas in mot varor och tjänster hos de lokala sponsorerna. Pengarna lämnar alltså inte socknen. Det är ett sätt att marknadsföra Älmeboda socken på ett positivt sätt. Den fristående sparbanken har hakat på och ger 1000 kr i välkomstpeng till den som låter sitt barnbidrag gå genom banken. Har man fint väderkorn kan det alltså bli 2000 kr i engångsbarnbidrag. Tomten kom också på besök och så fikade vi i pausen. Karusellen och raketer i mängd firade av julen rejält. Och det hela är min idé och Centerkvinnorna och Älmeboda Sockenkommitté står för själva arrangemanget.

Ja, det känns bra. Men tyvärr varar den känslan inte så länge, för till nästa helg är det nomineringsstämma i länet och årsmöte hemma i avdelningarna. Det är bara till att ta ett djupt andetag och kämpa vidare. Ett spännande år som väntar, minst sagt. Ungefär som Örnen som jag tittade på mitt i natten. De är duktiga danskarna på att göra TV-serier med verklighetsförankring.

Nu ska jag övergå till att fortsätta söka jobb, ringa till A-kassan som har så lång telefonkö att jag ännu inte kommit fram...

Ha en god måndag!

Inga kommentarer: