söndag, november 06, 2005

Apatisk

Min helg kan kallas apatisk i överförd bemärkelse. Jag har koncentrerat mig på att vila och bli kvitt virus el vad som nu härjar lite lagom i mig. Som sällskap har jag haft Madeleine Albright's Madame Secretary (memoarer) när jag lyckats hålla mig vaken. Boken rekommenderas av många olika skäl, t ex skriven av en kvinna, invandrare, judisk börd som innehaft ett av världens högsta ämbeten. Mycket intressant även ur historisk synpunkt. Har haft den som parallell lektyr till och från sedan i somras, men nu är den ofrånkomligt utläst. Det känns som en stor saknad.

Ska fortsätta min vila nu - men bara rekommendera en debattartikel i DN, http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=483804&previousRenderType=2
om apatiska flyktingbarn. Läs!

Jodå, jag samlade ihop mig och var på minnesgudstjänst i kyrkan som utlovat, men oj vad jag frös på kyrkogården, fastän det inte var kallt! Lite småfeber alltså. Högtidligt och vackert var det i alla fall både i kyrkan och på kyrkogården.

Vi hörs när jag k(r)axat till mig lite mer.

1 kommentar:

Thomas sa...

Hej Britt - Lousie!
Jag har utmanat dig i att komma på nya slogans till sossarna. Se min blogg: http://thomasharaldsson.blogspot.com