fredag, juni 24, 2005

Kräkfärdig!

Här är jag tillbaka fulladdad med extra verkningsfulla c-vitaminer efter att ha deltagit aktivt i både Centerkvinnornas och partiets stämmor. Synd bara att vi inte hunnit flytta stämman till augusti ännu, för det är ju efter stämman man är mest peppad att ta tag i saker och ting, och så väntar semesterstiltjen...
Stämmorna har varit mer givande än vanligt, dels beroende på starka politiska program som klubbades och andra kloka beslut, dels beroende på den optimism och kaxiga tillförsikt som finns inför valet.

Men tillbaka i vardagen med nyhetsflöde som når en igen, är det samma gamla visa... Är hela det svenska rättssystemet snedvridet, måste jag fråga mig (och därmed er andra)?! Nu anser man i sexdom från förra veckan att när en pappa håller fast sin unga dotter (=barn!) i båda armarna för att en bekant ska kunna ha analsex med henne, då är det inte säkert att det är mot hennes vilja och att bekanten förstår att hon inte vill!!! (Hon har tårar i ögonen, men han tar henne ju bakifrån så det kan han inte se...) Jag blir så upprörd att jag knappt kan andas och mår illa!
DAGS FÖR STORSTÄDNING, UTBILDNING OCH LUSLÄSNING AV LAGPARAGRAFER! KANSKE OCKSÅ DAGS ATT HA MAJORITET AV KVINNOR I RÄTTEN VID SÅDANA MÅL - INGET FÅR SPARAS FÖR ATT BARN OCH ANDRA UTSATTA BLIR KORREKT BEHANDLADE OCH BEDÖMDA I RÄTTSSYSTEMET!
Dessutom måste naturligtvis kampen inom och utom nätverk fortsätta för att få många positiva manliga förebilder om hur man är som verklig man.

Glad midsommar i alla fall!

Inga kommentarer: