söndag, september 10, 2006

Sommar igen!

En härlig dag är till ända - sommaren kom tillbaka. Jag har solat igen - skönt! Passade på att göra mina sysslor utomhus. Under rundan med "idolkort" i valrörelsen, stannade jag på ett svampställe. Fick ihop till ett par smörgåsar med kantareller nu ikväll - härligt! Har inte unnat mig sådana utflykter tidigare - bara tänkt...

Har äntligen en liten diskmaskin igen - har ju försökt leva utan, men det blev för tråkigt i längden med disk stående, särskilt nu i valrörelsen. Gissa om det var kul att bära in den, koppla och köra igång! Så har gräsmattan fått en överhalning igen. Det är bra motion.

I morgon måndag blir det politik hela dagen i Tingsryd - på skolan, på usla väg 120 och så företagsbesök på kvällen. Dessutom har tandläkaren kallat mig till undersökning (eller snarare hans personal). Så det går en semesterdag från ordinarie jobbet. Några telefonsamtal borde också hinnas med. Har i alla fall börjat söka jobb igen - tänk vad tiden går fort! Det som inte gick lika fort var att få tjänstgöringsbetyg från förra jobbet. Det är bara "på väg" - efter 8,5 månader!

Nåja, idag ska det vara en positiv ton - så jag ser fram emot den spännande sista veckan av valrörelsen och påminner om att Centerpartiet jobbat i flera decennier för jämställdhet. Vi la förslaget till jämställdhetslag en gång för längesen, Jämo är vår idé och vi har redan tidigare haft en kvinnlig partiledare, och är ensamma om att ha det bland de etablerade partierna. Klicka gärna på den flygande symbolen för centerfeminism på www.kronoberg.centerpartiet.se och läs den lilla textförklaringen.

Inga kommentarer: