fredag, september 22, 2006

Fler kvinnor i riksdagen

Yes, utvecklingen går åt rätt håll i riksdagen! Ett val till så kan det vara precis hälften kvinnor som tar plats i riksdagen. Härligt! När nu namnen på de nya riksdagsledamöterna blivit klara, visar det sig att Centerpartiet har både den yngsta och den äldsta ledamoten bland de nyvalda - en speciell prestation. Den ena är född 1983 och den andre 1930. Resten av hemläxan, dvs mångfalden, får vi jobba vidare på till nästa val.

Nu är hälsoveckan i Rävemålaskolan avklarad och den känns extra uppskattad i år åtminstone av personalen. Idag var det dags för tidigt frukostpass igen för min del och så hjälpte jag till en del under bugglektionen. Det är först nu jag kan pusta ut efter valrörelse och hälsovecka. Fast det finns ju massor att ta tag i både ute och inne samt administration. Men först lite avkoppling.

Vädret är så ljuvligt varmt och soligt! Tänk att det ska vara även över helgen. Har faktiskt sträckt ut mig lite i solen idag - precis som mitt i sommaren. Helgen kommer att bjuda på lite av varje bl a fest. Men även kroppsarbete - mina vägrenar ska få en välbehövlig röjning med den feminina röjsågen, om nu någon av er minns den. Det är oerhört efterlängtat. Varning för träningsvärk, eftersom skottkärran med riset ska gå uppför brant kulle...
Hoppas Du också kan njuta av solen i helgen!

Inga kommentarer: