måndag, april 17, 2006

Reaktion på blogginslag

Nu har jag haft påskledigt och umgåtts med mina döttrar och deras pojkvänner samt katten Franz. Trevligt och god avkoppling!

Har nu återupptagit kontakten via IT och ser då att bråkstakarna (utan språkets makt) som slår sönder och på andra sätt fördärvar Centerpartiets expeditioner runtom i landet har kommenterat mitt förra inlägg. Har nu lagt ett svar som kommentar jag också.

När attentaten slutligen blev kända av media, spred sig ju skadegörelsen som en löpeld. Omogenheten har fått den uppmärksamhet dess företrädare så hett önskar. Jag hoppas i stället de tar intryck av oss förtroendevalda och vårt sätt att engagera oss som fritidspolitiker. Vi tar gärna en öppen debatt, men avstår klart och tydligt från våld.

Fortfarande står vi för förslaget att göra det lättare för ungdomar att få sin första viktiga erfarenhet på arbetsmarknaden i form av ett riktigt jobb, som berättigar till a-kassa, sjukpenning och ger värdefulla meriter. I de allra flesta fall leder jobben till fortsatt anställning. Det vi föreslår är helt enkelt en förlängd provanställning, som dessutom är frivillig.

Önskar en skön avslutning på påskhelgen!

Inga kommentarer: