torsdag, mars 16, 2006

Lång startsträcka - oansvarigt!

Är det någon mer än jag som lagt märke till hur regeringen fullkomligt öser ut förändringsförslag nu inför valet? Jo, jag tänkte väl det... Men å andra sidan har de ju varit ganska handlingsförlamade under tre år, för att sedan fightas för att behålla makten till varje pris nu under valåret. Då har de ju sett vad vi andra kritiserat och siktar in oss på att förändra, och så lägger de förslagen nu. Det innebär ju inte att sakernas tillstånd ens kommer att ändras under innevarande mandatperiod.

Jag tycker faktiskt att det är ett oansvarigt sätt att leda ett land på! Att använda landets och dess invånares väl och ve i spelet om makten. Om man verkligen vill väl, så rättar man väl till saker och ting så fort som möjligt?! Naivt, kanske Du tänker. Ja, jag inser att ekonomin bromsar i vissa fall, men alla förslag kostar inte pengar i form av ökade utgifter. Andra t o m sparar i längden. T ex dagens goda förslag att betrakta barn som blir vittne till mäns våld mot kvinnor som brottsoffer. Detta har vi CK tryckt på om FÖR BARNENS BÄSTA. Bättre att stämma i bäcken...

Det jag vänder mig emot är cynismen - att enbart sätta fart på kreativiteten under valåret (med opinionssiffrorna och Alliansen flåsande i hasorna).

Inga kommentarer: