söndag, mars 19, 2006

Dagsmeja!

Åh, vilken härlig dagsmeja det har varit idag! Snön blir mjuk som ljummet smör och det fullkomligt rinner från taket och lite varstans. Solen värmer gott under långpromenaden och lunchen ute på trappan. Vad jag har längtat efter det här!
Passade på att spika upp en ny fågelholk och vattna altanblommorna som är i ide i källaren. Även om det naturligtvis blir bakslag, så känns det hopp om vår nu.

Hopp om ökad jämställdhet och mindre macho tryck på killar i allmänhet fick jag av nyheten om pappaträffar i Växjö. Varannan vecka är mammor portförbjudna och killarna kan ha sitt pappasnack helt för sig själva. Jag är för mansgrupper i allmänhet (utom brottsliga sådana), för jag är övertygad om att även män har behov av att samtala om livets problem och glädjeämnen. Där kan vilsna få stöd av dem som är mer trygga (och jag menar fortfarande inte brottslingar el extremgrupper) eller bara helt enkelt dela vardagen med gelikar och bryta åsikter.

Förutom på vårfronten, ljusnar det även angående manliga nätverk.

Inga kommentarer: