söndag, juni 25, 2006

Lata dagar

Jag har passat på att kurera mig från bihåleinflammationen nu i midsommar - bara latat mig i stort sett - ätit sill o nypotatis samt jordgubbar o mjölk. Så har jag äntligen tagit mig i kragen och varit iväg på utedansbana vid sjökanten - helt underbart med många danslystna kavaljerer och en och annan mygga. Lite korsord och lite solsken i lagom portioner har också ingått i kuren. Skönt att få bara vara lat!

Fotboll? Jaså, ja det är ju svårt att undgå. Men man blir ju mest besviken och trött på reportrarnas tjat i tid och otid oavsett program på radio eller TV. Nu blir det väl lugnt ett tag på den svenska fronten i alla fall, tills storhetsvansinnet griper runt sig nästa gång.

Tog fram blomsprutan idag också - bladlöss och vita flygare är ingen kul kombination. Får se nu om den gamla huskuren hjälper. Det får väl upprepas ett par gånger naturligtvis. En liter vatten, 1 dl såpa och 1 msk rödsprit är ingredienserna i alla fall. Det luktar ju gott jämfört med dödliga gifter i köpt sprayburk, dessutom torde det vara ganska miljövänligt. Jag lovar rapportera ev framgång.

Inga kommentarer: