måndag, juni 19, 2006

Avvaktar utredningen om fusket med Carola

Jag är ingen fan av Svensktoppen egentligen, men sedan finalen i den svenska uttagningen till Eurovisionsschlagern har jag lyssnat lite efter hur artisterna placerat sig. Och hittills har Carola inte varit överst bland dem som deltog i den svenska uttagningen...

Det var ju nämligen så att växelkapaciteten inte räckte till (för det kunde väl inte vara så att Carola SKULLE vinna oavsett svenska folkets röstande), så ingen vet egentligen vem som fick flest röster av svenska folket... Det har utlovats en utredning, men jag har då inget hört el sett av den...

Däremot la jag märke till i helgen att Carola inte ens ligger kvar på Svensktoppen med sin evinnerliga låt. Andreas är fortfarande i toppen och Björn Källman (vars låt jag höll tummarna för) ligger inte så illa till heller. Båda har hela tiden legat över Carola.

Intressant, när man inte orkar bry sig om allvarligare saker. Men det är ändå allvarligt ifall man ger svenska folket intrycket av att deras röstande avgör, och det sedan är antalet skönhetsoperationer samt hårdbantning som får fälla avgörandet. Dvs kapaciteten på PR-maskineriet hos artisten.

Ungefär som att rösta på (s) valfläsk och sedan upptäcka att det bara blev svålen som genomfördes...

Inga kommentarer: