söndag, maj 14, 2006

Fågel, fisk eller mitt emellan

Idag beviljade jag mig en vilodag från allt vad jobb och röj heter. Jag passade på att äntligen åka med fågelklubben på utfärd. Det blev en dag full av syre, solsken, vind och fåglar. Jodå, en och annan ört också naturligtvis. Utanför Kristianstad (bl a Håslövs ängar) mötte vi t ex rödspov, brushane, gulärla, hämpling och gråhakedopping. Listan kan göras hur lång som helst - 50 arter ca - men framför allt var det en härlig dag i naturen med god samvaro, matsäck och en liten lur i solskenet efter lunchen för att orka med ytterligare ett pass och hemfärd.

Jag lovar dyrt och heligt att bevilja mig själv fler hellediga dagar utan stress! Känner faktiskt med den bäver som tog in på hotell över natten i Örebro - antagligen stod honom knoget med bygge av hydda och damm upp i halsen... Nu väntar nya friska tag!

Inga kommentarer: