måndag, juli 25, 2005

Sommarbrasa

Hej där!

Nu i kväll har jag eldat sommarbrasa, eftersom huset kändes lite fuktigt och kyligt efter allt regnande på sistone. Mysigt och samtidigt lite vemodigt, för solen går ner betydligt tidigare nu än vid midsommar. Än en gång har jag besegrat gräsmattan - men det var nog tre veckor sedan sist, tack vare hettan tidigare och ett evigt hattande med regn på sista tiden. Nu är den fixad i alla fall och lite nya plantor i urnorna som efterträdare till penséer angripna av tvestjärtar har det också blivit.

Annars har dagen gått åt till trav på mile-banan i Tingsryd. Det är den enda i sitt slag i Europa och folkfest varje tävlingsdag. Nästan uppehållsväder fick vi också liksom någon liten vinst.

Oron riktas mot arabvärlden - tidigare bombdåd i Turkiet, nu i Egypten och så dessutom dem som skett i London. Har en kollega som är i Turkiet fn... Själv har jag planer på att åka till Egypten när det finns resurser för en utlandsresa, även om det är mot mina principer att besöka länder som saknar demokrati. Egyptens skatter är värda uppmärksamhet, trots landets tillstånd av ständigt undantagstillstånd, så har jag resonerat. Vi får se vad det lider. Dessa terrordåd kan inte nog fördömas och får helt enkelt inte styra våra liv, då har vi förlorat mot fanatikerna.

Nu klipper det i ögonen - så jag ger mig för denna gång. Var rädd om Dig!

Inga kommentarer: