söndag, juli 17, 2005

Väderomslag mm

Hej igen!

Det känns verkligen ovant att inte hinna/ ha möjlighet att blogga oftare, men samtidigt är det ju egentligen semestertider, även om inte jag ägnar mig åt denna lyxhobby...

Efter denna långa värmebölja med underbara kvällar och härligt solsken, är det nu regn som gäller och svalväder. Idag har jag alltså utan saknad kunnat hålla mig inomhus och skriva samman det remissvar som skulle skickas till kommunen angående översiktsplanen. Eftersom det fanns mycket att tycka och lägga till, så blev det ett rejält dokument. Nu känns det skönt att ha samvetet rent och kunna ägna sig åt annat.

T ex behöver jag läsa på fakta i den utbildning jag får som introduktion till sommarjobbet i kundservice. Vi har haft mellantest mest varje dag känns det som, för att kolla av och befästa kunskaper. Men nu i veckan kommer sluttestet som bara måste klaras av. Och det ska nog gå, för vi får ha alla hjälpmedel tillgängliga. Det som kan uppstå är väl tidsbrist, så ju mer man kan i förväg desto bättre är det naturligtvis. Området är utan tvekan intressant! Rollspel i telefonen har vi också klarat av - arg kund är svårt att spela på fullt allvar...

Jag har ytterligare några måsten innan jag kan ägna mig åt min skönlitteratur igen med gott samvete. Och så har jag fått veta att jag är välkommen till kurs i Centerfeminism för att i min tur sedan kunna utbilda andra. Den kräver förberedelser i form av inläsning och litteraturtips mm. Det ska också bli spännande - hoppas verkligen inget kommer i vägen.

Annars har jag varit på konsert med Johan Stengård (mmmm), grattat en väninna med konsertbiljett, dansat en sväng och konstaterat att mitt vårdträd, linden, redan börjat blomma - minst en vecka tidigare än vanligt antagligen beroende på värmeböljan. Lindblommor doftar ljuvligt särskilt på kvällskvisten och lockar till sig bin och humlor i mängder, så att hela trädet låter som en dämpad motor.

I övrigt är världen lika galen den här veckan som förra.
Ha det!

Inga kommentarer: