måndag, juli 11, 2005

Mycket nu...

Nej, jag har inte rymt - det är bara hett, mycket nytt att lära och så skönt att koppla av dessemellan.

Som sagt mycket nu - väntat terrorattentat i London - hur är människorna funtade som lånar sina händer och hjärnor till sådana djävulska uträkningar - skada så många civilpersoner som möjligt?!! Om man nu måste kriga, så borde det ske soldater emellan, om alls. Hör nu på senaste nyheterna att män har gripits - jag blir så misstänksam då polisen presenterar gripna nära inpå stora dåd. Det verkar som beställd leverans - om dessa män verkligen är de rätta gärningsmännen frågar jag mig. Kanske mera ett gripande att visa upp för brittiska folket och resten av världen. Lätt att oskyldiga haffas i ivern att visa snabbt och kraftfullt resultat...

Här i Småland brinner det i skogen - bäst tar det sig i den stormfällda. Brandmännen gör enorma insatser, och nu visar det sig att planeringen inför sommarens tänkbara bränder var rätt. Det är ju synd att sten läggs på börda - de stormdrabbade är ju redan hårt prövade genom förlust av trygghet och investeringsmöjligheter, långvariga el- och teleavbrott och så nu skogsbrand med hot om evakuering. Ingen dans på rosor, trots att det är sommar, sol och semestertider.

Ja, så blir jag spränglärd med allt man kan behöva kunna på Tele2 kundservice hos Transcom. Det är väl så arbetsamt som att arbeta hela dagarna. Vi får också sitta bredvid erfaren personal för att lyssna på samtalen och lära. Det känns helt snurrigt ännu så länge, men löser sig säkert!

Var på dans i vacker solnedgång vid sjökant i lördags - det är livskvalitet! I kväll har jag lagat middag åt goda vänner och umgåtts på altanen då solen doppade ned bakom trätopparna. Trevligt värre!

Nu måste jag överge er om detta inlägg ska hinna med innan söndag blir måndag. Ha det gott i veckan så hörs vi senast till helgen!

Inga kommentarer: