torsdag, maj 26, 2005

Precis vad jag kände på mig...

Idag har det återigen varit en lång dag. Först arbetsresa med konferens till det fagra Figeholm, norr om Oskarshamn, därefter ett utdraget kommunfullmäktige i Tingsryd med kort kretsstyrelsemöte på toppen --- och så disken som väntade här hemma, eftersom jag koncentrerade mig på gräsmattan igår. Nu är det midnatt igen, minsann.

Hör på TV och ser på nätet att det jag misstänkte om behandlingen av justitierådet Leif Thorsson, nu stärks av att brottsutredningen gjorts lindrigare än normalt. Mannen ifråga ska förpassas till lagrådet - dvs flyttas från den dömande makten till den lagstiftande, men först är han sjukskriven. Undrar om Försäkringskassans förtroendeläkare går igenom fallet noga?

Det blir inga fler tankar i natt, utan jag hänvisar till det jag skrev igår.

Inga kommentarer: