söndag, november 30, 2008

Vaccin och elavtal

Varje dag händer det ju massor av saker värda att kommentera, men tiden, tiden... Idag har jag i alla fall äntligen tagit mig i kragen och botaniserat för att än en gång se över marknaden för elavtal. Har dragit på det alldeles för länge, och därmed betalat för mycket för min el. Nu känner jag mig lättad på den punkten och stolt som en tupp att det äntligen är gjort. Tänk vad utvecklingen accelererat - nu finns det flera bolag som erbjuder enbart bra miljöval! Det passar ju utmärkt för en centerkvinna. När jag så betalade mina räkningar är det även aktuellt att skriva om lån - och vilken bindningstid ska man då välja? Borde väl också se över mina telefonavtal... Ja, ja! Hur gör ni andra?

Så har jag läst ifatt en del nyheter från senaste veckorna och gläder mig särskilt över att Socialstyrelsen nu satt ner foten till förmån för HPV-vaccin till tjejer mot det virus som orsakar livmoderhalscancer. Nu ska detta vaccin ingå i vaccinationsprogrammet. Hittills har ju en del landsting avvaktat, dels pga SOS vacklan, dels pga de höga kostnader en allmän vaccination innebär. Förhoppningsvis skjuter staten till pengar för det utökade vaccinationsprogrammet, för det behöver landstingen. En ny fråga som dyker upp är om även unga killar ska vaccineras, eftersom viruset ju förekommer hos båda könen?http://www.socialstyrelsen.se/Aktuellt/Nyheter/2008/Q4/press081124.htm

1 kommentar:

Anonym sa...

Är man bra om man ber till en profet som har slavar och gifter sig med ett barn? Läs mer på min hemsida om mohammed "profeten" http://www.mohammedt-shirt.com
Denna sida är skriven av Persier och Svenskar mot islam.