tisdag, oktober 03, 2006

Kvinnors uppfinningar mm

I lördags invigdes en spännande utställning över kvinnors uppfinningar på Tekniska museet på Gärdet i Stockholm. Jag var där i helgen med min dotter och vi lät oss inspireras. Uppfinningarna spänner över allt från vardagligt enkelt till mycket tekniskt avancerat. Utställningen är interaktiv till vissa delar och efteråt kan man fynda uppfinningar i museishopen. Jag rekommenderar ett besök! Det behöver inte ta mer än en timma på plats och är verkligen upplyftande.

Överraskande bra var även min återinskrivning på arbetsförmedlingen i Tingsryd igår. Personalen var ny och brydde sig om köandet och att man fick sina ärenden uträttade. Jag hade ju stålsatt mig, efter mina erfarenheter i januari. Men det gick fint alltså. Nu återstår resten - kontakten med A-kassan och så att finna ett engagerande jobb.

Jag har fått förtroendet att sitta i landstingsfullmäktige i Kronobergs län under kommande mandatperiod. Igår kväll träffades hela gruppen för en eftervalsdiskussion och smidande av förhandlingsplaner. Ett oväntat konstruktivt samtal fördes och inlägg gjordes av både dem som hamnat "utanför" och dem som blivit direktvalda. Stämningen var betydligt varmare än före valet...

Inga kommentarer: