söndag, augusti 21, 2005

Äntligen sommar igen!

Äntligen kan man njuta av sommarvärme igen! Vad jag behövde det! Tog tillfället i akt igår em och kväll - läste alla veckans tidningar i gröngräset och gjorde absolut ingen annan nytta alls. Grillade lite middag och njöt av oset. Det kändes som en belöning efter hektisk vecka med utbildning i centerfeminism två dagar i Stockholm samt upptakt med Centerskola här i länet och så jobb de andra dagarna. Nu sitter jag som på nålar för att hoppa in i duschen och åka till jobb fastän det är söndag - så är det med sommarjobb.

Har nämligen lagt tid på att korrigera en annons för veckans grill- och fiskekväll här hemma i socknen. Det är inte så lätt att hitta ansvariga på en lokaltidning på en söndag... Men det lyckades, så nu hoppas jag annonsen blir bättre.

Har även skickat iväg insändare igen. Grillen och centerfeminismen har blivit publicerade, så nu försöker jag med vård i stället för kastrering av våldtäktsmän och håller tummarna för att det lyckas. Debattartikeln om centerfeminism kom in samtidigt som tidningen på ledarplats kommenterade Gudrun Schymans besök för att starta FI-avd i Växjö - mycket lämpligt m a o.

Jag längtar efter ett normalt förhållande till min dator, mail och Internet efter sommarens extrajobb. Då ska det bli regelbunden kontakt med både blogg och kontakter på mail samt nyhetsinhämtning i realtid i st för i efterhand som nu.

Har i alla fall nu en ny kontakt med First Class - får se om jag står ut bättre den här gången.

Vi hörs! Krama någon och le!

Inga kommentarer: