söndag, december 27, 2009

Ingen spikmatta, men väl en...

...fågelholk. Men inte vilken fågelholk som helst! Jag hade önskat mig ett nytt fågelbord, eftersom jag gläder mig mycket åt fåglarna i trädgården (och ute i resten av naturen också) i brist på andra husdjur och av genuint naturintresse sedan barnsben.
När det långa rimmet var läst både en och två gånger, gissade jag på datorspel med fåglar - t ex där man skulle lära sig känna igen fåglar el så. "Inte så illa", uppmuntrade ena dottern, men hon som gett bort paketet var knappast nöjd med den gissningen.
När jag gläntade på kartongen låg det ett nästan tomt paket med ordet webbkamera på överst. Under den fann jag fågelholken med webbkameran monterad inuti.
Jag utlovar oliiiidligt spännande pippibio framåt våren, när holken blivit installerad, inspekterad, godkänd och bebodd! Fortsättning följer!
(Jag tror visst att spikmatta är ett bra redskap, särskilt för en singel som jag som inte så enkelt kan be om ryggmassage. Så inget ont om "årets julklapp" från mig.)

Inga kommentarer: