lördag, december 19, 2009

Ärligt talat!

Om du hade 10 000 kr att köpa aktier för, skulle du då investera dem i ett företag som gått med plus eller ett som gått med minus under mer än överskådlig tid? Nä, jag trodde väl det!
Nu har vår (södra Småland) region fått avstå bredbandspengar och vägpengar till Trollhättan för att de skulle klå Opel i kampen om att få tillverka en bilmodell. Jag slår vad om att detta förfarande upprepas nu när Trollhättan ska hjälpas en gång till! Jag menar inte att vi ska vara osolidariska i nuläget, men att hålla förlustföretag under armarna med andras pengar är inte så jag vill använda skattemedel.

Nu önskar jag Trollhättan med omnejd lycka till med omställningen till produktion som världen och folk behöver. Kompetensen finns! Jämför med försvarsnedläggningar som gett sina bygder nya perspektiv och trygg framtid. Se framåt!
Däremot anser jag att timingen när det gäller att ge besked före julledighet är urusel personalpolitik!

Inga kommentarer: