måndag, november 02, 2009

Två bloggar på Blogger...

Om du tittat in på min personliga blogg i helgen, så har den varit lite annorlunda;-)
Jag är ju numera engagerad i fiberbredbandsprojekt här hemma i bygden, och skulle öppna ytterligare en blogg för att ha som hemsida åt den ekonomiska föreningen. Det blev lite knepigt när min profil dök upp på föreningens blogg, och när jag sedan anpassade profilen till föreningen, så dök profil nr 2 även upp på min personliga blogg. Hänger du med?
Alltså förstod jag så småningom att för att ha två bloggar, behövde jag fixa två Google-konton (åtminstone fann jag ingen annan lösning under hjälp). Detta är numera fixat - så jag hoppas rätt profil är på rätt plats :-).
Nu väntar jag bara på att den specifika domänen ska komma på plats på föreningsbloggen. Det var inget man kunde sköta själv, där jag handlade domän. Hoppas det går fort, för nu vill jag inte krångla mer - bara producera.

Inga kommentarer: